Jag är glad för jag är nöjd.

Några saker jag känner mig nöjd över idag:

♣ Jag förstår daniels "matteskämt" (ur ett av lars tidigare inlägg) nu. Begreppet extra-polerad dök upp på föreläsningen idag om visuellt minne. Jag frågade läraren vad det var och han svarade "man hittar på saker som inte finns". Och det kändes väldigt lätt att ta till sig. Tyckte jag.

Bara så ni vet: "visual search has no memory". Det är inget skämt, men något att tänkta på när du analyserar nästa scen i vardagen.

♣  När vi sitter och presenterar vårt projektupplägg för lärarenlinus idag så uttbrister han "ert projekt....ja...det känns väldigt tight". Alltså tight på det sättet man vill att ett projekt ska vara tight på. Tight som i "bra". Den karamellen sög jag på väldigt länge....jag tror jag gör det fortfarande.....för jag har känt mig så laid back att jag knappt orkar plugga. Tight var ordet.

♣ När jag kom hem idag (sov hos nicklas inatt) så var det ett NYstädat rum som jag möttes av....inte ett med papper, damm (hår) och kläder över allt (de tre är nog mina specialitéer). Så himla härligt att jag var tvungen att krypa ner i min NYbäddade säng och ta en powernap på en dryg timme. Att det var svårt att komma ur sängen sen löste jag med min taklampa som fått NY glödlampa på 200W. Det känns som om jag har solen hängandes i taket och då går det väldigt snabbt att piggna till. Nicklas tror iochför sig att det kostar mycket om man har den tänd ofta....men jag känner mig lite NYrik nu med csn så jag glassar runt för fullt i mitt rum. Det enda som känns fel nu är att jag har två kilogram för mycket på kroppen och att jag inte går runt i bikini :)

♣ Varje gång jag tittar mig i spegeln idag påminns jag att jag var så himla ekonomisk, att det bara skriker om det, igår! Jag färgade håret själv! Och. Det. Vart. As. Bra. Kostade typ 85 spänn (var rea på den färgen jag spanat in hela våren = flyt) + en penslingspensel för 20. Det är helt sjukt. Räknade ut att jag spenderat närmare 3500 på mitt röda hår när jag gått två gånger till frissan. Shit, det är fan en resa. Tänk de tjejer som gör det jämnt, förstå vad mycket de går miste om i livet bara för att deras hår ska se ut som "en miljon dollar". Jag tycker mitt är jättefint trots att det är hemmagjort nu :)


Ikväll ska jag förbereda mig inför tentap (måste börja använda lkpg-slang nu ju...känns tufft och viktigt att säga tentap....istället för tentaplugg som här). Måste samla ihop all litteratur i en pärm (å så viktigt) och sen kanske tillochmed börja läsa lite. Jag ska måla naglarna (och pilla på dem sådär som hanna lärt mig) och så först, så vi får se hur mycket läsning det blir. Naglarna är viktiga, och jag har försakat dem länge nu.

Sen är det ju 100höjdare som INGEN får missa!!

Hejsvej leverpastej

//nöjdvilde


                             


Kommentarer
Postat av: Lars

Shit det ser skitsnyggt ut! Eldigt :)

2007-04-04 @ 15:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback