Kolla vad jag gjort!

image116

Surfade runt på nätet efter påskfikarecept...såg recept på muffins....kanske har bakat det två gånger i hela mitt liv. Vet inte varför jag inte fallit för muffins tidigare. Nu gjorde jag det iallafall -pladask! Hittade ett recept på saffransmuffins (med russin...men det kändes för nyttigt så jag hällde i lite smarties istället) och ett annat recept på muffins med polly (men där tänkte jag "påsk" och pilla ner små chokladpåskägg med skum inuti).
Båda var skitgoda! Men de med saffran smäller ändå högst....mumma.
Ska bjuda på dessa när jag och nicklas firar påsk ute hos hans mormor (i nedre nyland 2) med släkten på hans mammas sida :)


/vilde -nybakad

ps. Jag köpte en muffinsform i aluminium när jag ändå höll på...men sen använde jag den ändå inte... för då hade det bara blivit tolv muffins och det är för lite....hi hi.ds.

ps. igen. När vi blir gamla, lars, kan vi öppna ett litet fik, i gamla stan eller nåt....tänk vad mysigt. Vi är rynkiga och det luktar nybakat för jämnan! Jag tycker inte det är löjligt -det är coooolt! ds.

Kommentarer
Postat av: Lars

åå gud vad gott! Har du recept? Bra barnpassnings aktivitet!

2007-04-04 @ 15:18:53
Postat av: linnea

åh.. då vill jag också vara med och baka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback