"Lektips" vid barnpassning.


Saffransmuffins med smarties

125 g smör
1 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 paket saffran
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl mjölk
och så mycket smarties man orkar.

Blanda allt och grädda 15-20 min i 175°C (i mitten av ugnen). Obs! Full inte formarna för mycket för de jäser ju...glömde bort det när jag gjorde...hi.


Muffins med påskägg

2 ägg
2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
75 g smör (jag tog lite mer...gillar smörsmak som sagt ;)
1 dl mjölk
små chokladpåskägg med skum i

Blanda alla ingredienser, häll i lite smet i formarna, pilla ner två "ägg" och kleta över med mer smet. Grädda i 12 min i 200°C (i mitten av ugnen).


Muffins is the shit! Det går jättefort och är riktigt smarrigt...och farligt.


Lycka till! Och hälsa Ella!

/vilde



ps. Bjöd flink på muffins och snabbkaffe nyss....han gillade dem (sa han..). Men han höll med om att de med saffran var godast :) ds.

Kommentarer
Postat av: vilde

Ett stekhett tips: kolla in dagensmuffin.se .....jag vill baka igen...nu.

2007-04-04 @ 16:05:23
Postat av: vilde

Bakade kavring idag också det är superduperlätt! Alice recept! Äh, jag lägger ut det med...så vet jag var jag har det :)

2007-04-04 @ 16:06:23
Postat av: Lars

Å tack så jättemycket!! De såg verkligen asgoda ut! Ska testa de i morgon. puss

2007-04-04 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback