Påsklov

Nu är jag hemma igen, det var två månader sist. Gud det är ju jättelänge sen verkligen! Jag kände mig helt vilsen när jag kom till centralen. (Jag har nämligen tagit påsklov på eget initiativ).
Som vanligt är det full fart, och jag har redan bytt resisdens en gång. Men det fina med att vara hemma är att man verkligen uppskattar sin tillvaro mycket mer när man kommer tillbaks till sin egen lya.

Idag var jag på "anställningsintervju". Det var ganska roligt. Jag känner mig något överkvalificerad för jobbet, men efter som det inte verkar dyka upp något annat så..vad gör man inte för lite pengar. Jag knallade ner i min lila klänning och kände mig redo att intervjuas iaf. En tant med världens största rumpa välkomnade mig. Rumpan var otroligt sävlig, hon pausade typ 5 minuter mellan varje fråga där hon antingen tänkte ut nästa fråga eller svävade ut i andra tankar. Gubben, som verkade vara bossen, stirrade ner på mina ben var femte sekund, vilket var lite stressande. Sedan kallade han mig för Camilla och frågade om jag hade något emot att måla fasader..(?) Lite senare kom vi in på det här med arbetskläder, och man skulle ha oömma kläder, vilket jag tog som självklart, eftersom arbetet går ut på att klippa gräs och måla. Gubben: Vill man se pimpinett ut får man göra det hemma (menande blick mot min klänning och nylonbeklädda ben).
Jag funderar på att komma dit i prinsesskläder, bara för att göra "ett statement". Gubbstrutt.


Det här är väldigt personligt så känsliga läsare manas att titta bort, men det är ganska roligt.

Daniel har varit här idag, och vi har inte setts så mycket på ett tag, och ja då har man ju vissa behov. Tyvärr knallar det runt en liten kines här, men vi tänkte att vi kunde lösa det ändå.. "Vi går och vilar lite Ella, du kan kolla på film så länge.." :) Så långt var det lugnt.
Några minuter senare,Ella: Ciiissi, jag har ont i magen, jag måste baajsa". Jag går upp. Ella frågar varför jag e naken på benen. Vi fixar bajssituationen. Jag säger åt Ella att gå och läsa en bok. Ella väljer en bok och går sen in till oss och erbjuder sig att läsa för oss. Nä vi ska sova. Du kan väl gå och titta på film.
Ella går och tittar på film. Två minuter kikar hon in och undrar om ljudet är för högt.. Sedan fnissar hon : hihi varför ligger Dalen på mage hihihi?

hihi.

/BarnvaktsLars


Kommentarer
Postat av: vilde

ha ha...så det kan gå med småknattar...tänk när man får egna barn...piuh

2007-04-04 @ 15:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback