Nicklas springer mitt i natten.

Midnattsloppet!


Jag och kerstin posar hemma i rönninge. Dagens outfit: klä-dig-så-du-slipper-frysa!


Nicklas gör sig redo. Spänner på chippet på dojjan och springer iväg för uppvärmning i främre ledet.

Fyrverkerier och hög musik - värsta stämningen. Alla är jätteglada och pirriga.....ja och nervösa kanske också. Kändes som om jag var mer nervös än nicklas.

Och så går startskottet. Vi försöker förjäves så en skymt av honom. ALLA hade röda tröjor, svarta shorts och kort mörkt hår i första gruppen.....det var bara ett myller av löpare.


Jag, Mats (nicklas vän) och kerstin tar i hand på att vi ska springa nästa år. Sen äter vi vår sista cocosboll....pause....NOT!

Det var med nöd och näppe vi hann ta oss några hundra meter (från start och bakvägen till mål), köpa fika och sätta oss på vår filt innan förste man hade sprungit en mil. Helt jävla omänskligt - 28 minuter!
Vi satt med filten precis vid målet och väntade. Det var folk över allt och musik och...ja det var bara väldigt trevligt hela alltet. Vi missade dock se nicklas springa....(han berättade att man knappt såg publiken för att det var så mörkt...så vi hoppas att det inte gjorde något....).


Och så kom vår hjälte i mål - efter ungefär 47 minuter. Skitbra tid tyckte vi, men han var besviken...men som bekant är det ju även ett lopp nästa år (se handskakningen ovan).

image632
Nicklas med sin guld(?)medalj. Salta pussar blev det :P


Nu ska jag fixa med kerstins födelsedagspresent. Den är hennes stora dag imorgon! 13 år....det är inte illa.


/löpar(?)vilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback