Vuxenpoäng

Jag har börjat märka att vissa saker börjar förändras hos mig. Sakta men säkert smyger sig vuxenheten över mig, och hur jag än kämpar emot har vissa saker ändrats.
1. Jag tänker ånej jag vill inte gå upp, julaftonsmorgon halv nio när pappa väcker mig.
2.Jag tycker om kaffe (ganska mycket)
3.Jag blir jätterörd och börjar gråta till kan du vissla johanna. Jag måste till och med gå och samla mig på toaletten för att kunna fortsätta delta i julfirandet.
4. Jag blir jätteglad att få te och kryddor i julklapp. Jag citerar min storebror "Om någon hade sagt till mig när jag var liten att jag en dag skulle bli jätteglad att få kryddor i julklapp..."
5. Jag blir skitkinkig och grinfärdig att köa(i och försig i två timmar) för att komma in på ett uteställe.När jag var mindre hade jag helt sonika bara accepterat det. Nu ville jag dra fram min AK5a. Och använda den.
6.Det är inte kul att vara äldst på ett uteställe. Det börjar bli dags att gå vidare.
7.Jag tar med mig smink ut.Det har tidigare varit emot alla mina principer.Men som vilde uttryckte det "vi är gamla haggor nu så vi måste börja ha med oss smink ut"

Shit pommes frites!! På lördag fyller jag 23.

Jag är en gammal hagga... Jag känner hur skelettet kommer börja urholkas och huden förslappas, med start lördagkväll.

Det är också en grej jag funderat över lite..hur länge kan man uppehålla den här livsstilen? Är det tex legitimt att bli skitfull och nästan inte komma in på ett sunkhak, för att sedan gå hem och kräkas precis utanför toaletten och trilla på huvudet i duschen när man är 23? För i sådana fall är jag nog inte så vuxen när allt kommer omkring..hehe.

/BarnLars

image850

Kommentarer
Postat av: vilde

haha...nä vi är nog barn ändå...som behöver sminka oss och är för bortskämda för att stå och KÖA.....å gud jag blir upprörd bara jag tänker på juldagen.

Grattis i förskott :P Du kommer se lika saggig ut som jag snart...hihi

2007-12-27 @ 21:32:42
Postat av: alice

åh gud jag dör vad roligt!! det där sista... satte äpplet i halsen. ja.. äpplet. för jag har panik. man KAN inte bli pissfull hela tiden nu för tiden.. man måste ta hand om levern. den har ont, stackaren.

2008-01-04 @ 01:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback