Att göra affärer - shoppa i medvind.

 

Vad är skillnaden mellan att tjäna och att spara pengar? Tjänar man pengar får man mer pengar. Sparar man så får man också mer pengar (i längden). Det känns som att skillnaden är obetydlig. På sätt och vis kan man ju göra en investering när man sparar också. Man köper något som har ett högre värde än man betalar. Per definition så är det en felaktig slutsats om man syftar på marknadsvärdet....men nu gör inte jag det utan jag syftar på det personliga värdet på plagget (och det är alltid ett plagg i mitt fall). Men jag tror nästan att jag både har tjänat och investerat pengar idag. Var först på lyxig brunch-buffé på Rex (halva priset....för att jag är student). Gick förbi HM och köpte ett par svarta snortajta jeans (mycket prisvärda). Flanerade vidare till Flott där de hade halva reapriset (!). Jag köpte ett par svarta finskor med vita ränder och en kort vårjacka innan vi cyklade (gratis) hem. Sammanlagt har jag tjänat ungefär 2800kr. Det tycker jag var ganska bra jobbat på bara några timmar. Vad tycker ni?

 

Om det fortsätter i den här takten så undrar jag om jag verkligen behöver ett sommarjobb. Shoppar jag varje lördag fram till sommaren kommer jag att vara rik när semestern nalkas. Det tål att tänkas på.

 

//businessvilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback