Marx och blåbärssmoothie

"Människan som subjekt har skapat ett objekt, som genom dialektisk omkastning blir till subjekt och därmed gör sig själv till objekt."

Jag skäms för att berätta det här men att blogga handlar väl delvis om att utelämna sig själv så långt det bara är möjligt så jag kör väl på... Jag var tvungen att slå upp vad subjekt betyder..bra början på en tio sidor lång och trååkig hemtentamen. Det är något med denna tenta som gör att det inte går att komma igång. Jag känner ett starkt motstånd till att lära mig det här. Jag har dock bara tre dagar kvar så jag antar att jag borde börja jobba på det ganska snart.
Ett smartass i min klass sa på senaste seminariet att "allting handlar om incitament".  Det stressar mig en aning att jag fortfarande inte har den blekaste om vad han menade. Gulp. Jag kanske kan maila och fråga.. ?(höhö).

Så jag gjorde tre portioner smoothie för att få inspirationen att rinna till, som jag nu jobbar på att få ner. Min mixer luktade bränt när jag mixade, jag undrar om det är normalt? 
Marx alienanations teorier täcks numera av ett antal blåa fläckar, och det, tycker jag är inspirerande om något!

Här kommer det önskade laxpajreceptet:

Pajdeg(till ganska stor pajform):
               3 dl mjöl
               1 dl olivolja
                ½ dl lättmjölk
               ½ tsk salt
Förgrädda 10 min i 200 grader

Fyllning: gravad eller rökt lax i önskad mängd (typ 200 gram)
                bladspenat
                tomat
                äggstanning ( 2 dl mjölk + 2 ägg,salt peppar,salladskrydda)
                ost om man vill

Grädda 20 -30 min!


Nu ska jag återgå till mina sociologi gubbar.

Larsbars










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback