Ett slag för ungdomen

Igår vaknade jag vid tolv. Slappade framför tvn, pratade i telefon och surfade lite. Tyckte att jag förtjänade det efter nattens labbande. Sen gjorde jag mig fin och åkte in till stan. Svor över en tant som började sjunga (för pengar) på pendeltåget precis när jag satte på mig min mp3 (hon gjorde det förra veckan exakt när jag tog upp mp3n då med...så himla störande). Irriterade mig på en tjock tjej som stod på tumba perrong och gnagde på sitt päronskrutt över en papperskorg. Hon höll på att slänga det typ tre gånger men så hittade hon en litet fnuttebit päronkött och ångrade sig. Släng skiten! Såg lite klotter: "Det här är bara början".....hur ska man tolka det?

Hoppade av vid södra station och mötte adeline. Drack varsin stor milkshake (för 35 kronor som jag såg att "bartendern" blandade på euroshopper-glass....lite snopet) - gott! Kändes väldigt roligt att träffa henne. Fin klänning hade hon med. Innan vi skiljdes åt frågade hon om jag ville följa med till arvika festivalen nästa helg....och bo på campingen för dem som spelar.....hi hi. Känns lockande för banden där är typ cpbra, kolla här bara:
 

Melody club, Dj Adeline supreme, Scissor sisters, Marit bergman, The tough alliance och Tingsek.....
Men jag får se. Det var ett fint erbjudande!

Tog tunnelbanan in till stan och mötte Lars. Vi handlade lite godis, och hon hade laddat upp med massa cider. Daniel kom från jobbet och så åkte vi ut till skansen. Där mötte vi upp Gert och Sofia med vänner. Herregud vad mycket folk det var. Jag och Lars satt och "vaktade filten" medans Daniel och Gert rusade fram till (mot) scenen varenda gång de hörde en ton de gillade. De var gulligt. Musiken var jättefin och cidern god. 

Efter att allsång slutat så satt jag Lars och Gert kvar och pratade. Det var mysigt. Tills det blev mörkt och kallt och vi började bli rädda. Skansen är läskigt på natten. Tror vi inte kom därifrån förrän efter elva. Gert åkte iväg med en buss. Jag och Lars gick hela strandvägen mot centrum. När vi kom till t-centralen gick jag fram till en snubbe i luckan och frågade när sista tåget gick till rönninge, 00:42 sa han. Vi köpte två stora pommes och satte oss på stans snubbigaste Mcdonalds. Trots att stämningen var äcklig smakade pommes fritesen jättegott. 

Lars följde mig till tåget. Jag tjafsade lite med en annan snubbe i en annan lucka för att sista tåget hade gått vid tolv. Den andra snubben sa att den första snubben borde gå om kursen om han inte kunde läsa en turlista....eh, går snubbarna i luckorna kurs för att lära sig det jag kunde i sexan? Herregud. Jaa, det fick bli nattbussen hem. Lite skumt folk och så med jag fick en plats att sitta på så det var okej. När vi kom till typ "flempan" (låter som en könssjukdom) började det regna. Bad en tyst bön att det skulle sluta tills vi var framme i rönninge. Det gjorde det inte.

Jag hoppade på cykeln. Och när jag sen svischade nedför brantaste backen på rönningevägen byttes den tråkiga känslan av duggregn till den härliga känslan av "sommarregn". På något sjukt sätt kändes det härligt att cykla där mitt i regnet efter en rolig kväll i stan. Känslan när man lägger sig i sängen sen är obeskrivligt skön. 






Om jag hade varit vuxen så hade jag förmodligen inte blivit irriterad på sjungandegumman eller pärontjejen, jag hade tyckt att det var hemskt resp. bra att folk tyckte om frukt. Sen hade jag definitivt inte tagit åt mig av klottret, jag hade blivit förbannad på dagens ungdomar. Euroshopper-glass vad är det? Jag hade förmodligen inte heller tyckt att det räckte med godis och cider till middag, och den stora pommes fritesen hade nog inte smakat så gott. Och den sköna känslan av att cykla hem (till en våningsäng) i oväder hade nog inte infunnit sig.

Lars och Gert pratar om att det är skönt att bli äldre. Och även fast jag kan hålla med dem på vissa punkter vill jag slå ett slag för ungdomen!


Shit vilket långt inlägg förresten....skulle aldrig vuxenvilde orka göra....hi hi


Puss från minivilde 


Kommentarer
Postat av: Lars

hihi mm jag håller med dig också..riktigt vuxen vill jag nog inte bli heller..:)

2007-07-04 @ 17:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback