High school musical-nostalgitripp

Ligger och tittar på High school musical. Och plötsligt känner jag mig som fjorton igen.

Shit.Det är som värsta flashbacken. Jag ligger i mitt blommiga rum i högbacka och drömmer om Emil och skriver brev till vilde. Jag lyssnar på Hanson och Savage Garden och är uppe hela sommarnätterna.

Jompa (gud vilket namn) Emil Max Linda Ebba Frida.

Elin Emilia Cicci Lund Awaz Malin.


Elina


Vårt klassrum i Rönninge.Tjejtoaletten. Gympakrigen. Hemkunskapen. Bosse och Lasse. Vår modevisning. Lunch diskussioner, vi var värsta debattörerna då. Knäckemackor med potatis och örtsalt :)

När jag och Emil gick på bio tillsammans. Vi såg mannen med järnmasken och var helt ensamma i salen förutom en gubbe..Vi bytte kanske max tio ord med varandra. Hahaha. Jag skulle ha vilja sett det utifrån. Jag vågade inte ens dricka cola för jag tyckte det var pinsamt att böja mig ned. Emil bjöd på colan kommer jag ihåg..som jag inte ens smakade på. Kommer till och med ihåg vad jag hade på mig. Mammas beiga strechjeans och en reebok tröja med dragkedja. Ashett,verkligen.

Vilken nostalgi. Innan livet sparkade igång på allvar. Innan alkohol och sex och riktig kärlek och högskolepoäng och räkningar.


Vore kul att åka tillbaka till det där blommiga rummet nån gång. Bara för en dag.


/HighschoolLars

Kommentarer
Postat av: vilde

Gud vilken nostalgitripp jag fick jag med.
Knäckebröd med potatis och örtsalt...herregud...det åt vi ju typ hela tin.
Och våran modevisning. Shit vad modiga vi var då...hade fixat kläder och allt.
Tänk om jag kunde få måla på mig silvrigt läppstift igen...på toan på ett vandrarhem i Rättvik.
puuusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback