Teknikens stad

Så står det när man kör över stadsgränsen och träder in i staden Karskoga. Jag anser dock inte att Karskoga är en stad, snarare en ort..eller en stor by. Som lever av Bofors vapentillverkning, lever och dör med den.


Detta är alltså min pappas hemort. Här har jag halva mina rötter ifrån.


Jag säger bara en sak: Tack gode gud att pappa flyttade till Stockholm. Alltså det är ju fint där och så, ligger vid en sjö och det finns massa skog... Men gud alltså,det kryper i mig när jag fösöker föreställa mig hur det skulle vara att bo där.

Fakta om Karskoga:
Man gör stan på en kvart(om man går riktigt långsamt kan det ta lite längre)
Det växer mossa på min farmor och farfars gravsten
Här är jag döpt
Vid en öde strand finns det ett nedlagt café, med namnet Baywatch café. Jag bannade mig själv att jag glömt kameran hemma,för detta var något värt att dokumentera.
Allt heter något med Nobel i.(Nobelvägen,Nobelstadion,Nobelmuseet osv).
Man nästan förväntar sig att det ska blåsa runt såna där torra buskar på gatorna, som på alla westernfilmer.

Utanför ett uteställe på "bargatan" satt det en plansch där det utlovades en pilsk stämning på kvällen.
Då ville jag hem.



Nu ska jag sova,Skåne väntar

Puss/ SmåstadsLars

(Tur att Per Gessle inte är född i Karlskoga)

Kommentarer
Postat av: vilde

Jag kände samma kryppande känsla när jag bilade ner från umeå...får ångest av att se människor "hänga" på bensinmacker...eller spela på enarmade banditer klockan tre på en lördag på en pizzeria.....hua!
Visst är det skönt att komma hem!?
Har inget shoppingsug just nu...men när det väl sätter in igen...då hoppas jag att jag är nära sthlm-reorna!
Kommer sakna dig!
Hälsa skåne (där har jag hälften av mina rötter...tackochlov i malmö iallafall...hi hi)
Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback