Jag ser inte snön för all toning

Sitter framför datorn och gör inte ett jota......trodde det hade slutat snöa. Men nej, när jag tog av mig mina älsklingar (brillsen) höll det på ännu. Vädergudarna vill min kropp illa, för om det inte slutar snöa och någon plogar bort den dumma snön så vägrar åka och träna. Kommer ha ramlat minst 40 gånger innan jag är framme, och det är det inte värt.

Vänta......måste gömma mig lite för ullis, hon kanske blir rädd och tror jag har blivit blind eller nåt om jag sitter här med svarta solbrillor i det lama ljuset från min taklampa ...hon ska och träna nu, står i hallen och bylsar på sig (undra om hon lyckas ta sig helskinnad till iksu...), hon ser mig inte.....jag sitter med ryggen mot. Undrar om det hörs att man har solbrillor på?

Så där är det när man är nykär.....man vill smyga lite med sin kärlek, inte skylta med den. Men den kommer en dag då jag bara måste skrika ut åt världen, alla måste få veta. Att det är vi. Den dagen finns bortom all snö, kanske vid valborg. Men än så länge håller vi oss inne, vi har bara ögOn för varann.

Trodde det var vår nu....suck.


/vilde som hållerinneettvårskrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback