Lars från ensamheten

Gud vad ensamt det kändes efter att vilde klivit på tåget till Stockholm. Ensammare än vanligt på något konstigt sätt. Jag traskade in till Linköping och såg världen genom en tårig dimma, ringde till Daniel för att få lite tröst men han skulle skriva labbrapport. Jag gjorde sedan stan med 140 kr på fickan, och gick faktiskt hem med en tröja och ett par tantskor från myrorna (dock med stora potential).

Den här veckan har inte varit den bästa. Min familj är jobbigare än vanligt,jag gjorde en dundermiss på schemat så jag missade ett grupparbete och min framtid känns så himla osäker. Plus att jag inte kommer få något sommarjobb som det ser ut nu. Man blir ju himla trött av att det är grått ute hela hela tiden också.

Igår kände jag mig rebellisk,sket i en föreläsning och tog ut pengar från mitt sparkonto för att köpa mig något fint. Jag kom på sen att det var jätteosmart att skippa just den föreläsningen och åkte hem från stan med en prästost och en dubbeldajm och satte tillbaka pengarna på sparkontot.

Nästa vecka har jag mitt högskoleprov och jag tänker strunta i allt annat än det. Och sen tänker jag vara glad.

/argLars




Kommentarer
Postat av: vilde

tänk på sommaren då känns det förhoppningsvis lite bättre....vi måste hitta på massa roliga saker då :)

Plugga nu hårt inför provet! Det kommer att gå som en dans då ;)

puss

2007-03-26 @ 15:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback