Blod,svett och tårar

Efter släktträff och allmänt lösaktigt leverne är det nu dags för två veckors turboträning. Mitt gymkort ska dras till det ryker om det från och med nu.

Jag cyklade iväg till gymmet, kvävde en impuls att kasta mig ut i fältet med maskrosor, med målet inställt på stenhård träning. 30 min på springbandet först, gick ganska bra. Sedan tänkte jag "göra en vilde" och trampa lite på cykeln.

Kära rara lilla vilde! Jag förstår inte hur du orkar trampa i en timme??! Jag valde programmet viktminskning(det lättaste) och det svindlade nästan för ögonen när jag knappade in 30 min. Det kändes bra första minuten, men sen. Fy farao, jag flåsade som en blåsbälg och svetten droppade bokstavligen ner från armar och ansikte.

Jag kände mig äcklig. Och otränad.

Min mp3 spelare hjälpte mig lite. Jag har en väldigt spännande mix av låtar på den, och man vet aldrig vad man får. Daniel har, av någon outrgrundlig anledning, lagt in en miljard spanska låtar på den. Så ibland,helt utan förvarning kan det komma en smäktande spansk röst som sjunger om El corazon. (Betyder det hjärta?).

Andra sätt att peppa mig själv är att jag tänker förbränning i mumsmums. En mumsmums innehåller 80 kcal.Bra måttstock.

Jag brukar också tänka på hur jag skulle se ut i vissa kläder om jag bara blev lite smalare. Eller så tävlar jag mot dom bredvid, fast besluten att inte ge upp före dem. De är naturligtvis inte medvetna om att de deltar i en tävling.Tur för mig kanske..:)

Hur gör ni för att peppa er?

/BodybuilderLars
     (före och efter träning,ser helt vit ut på det andra,lite galen sådär)

Kommentarer
Postat av: gert

åh va duktigt! jag håller stenhårt på min promenad varje dag. idag har jag gått av 600 kcal. typ två och en halv timme i sträck :S hur jag peppar mig? idag provade jag en assöt randig hängselklänning på indiska som satt som ett korvskinn i vintras. nu satt den helt perfekt! ååh.. synd att man inte har några pengar. :D

Postat av: vilde

Du är ju sketa duktig! Du kommer vara fast som få i sommar :) Angående cyklingen...jag vet inte hur era cyklar är men jag brukar ha på 9 (/20) i nivå (alltså hur tungt det är) och sen brukar jag trampa i 95-110 varv i minuten. Läste en gång att man inte ska lägga på för tungt om man vill ha smala ben....men ska trampa snabbt. Alltså hellre snabbt än tungt! Man sitter nästan och hoppar :)
Fast jag borde egentligen skriva cyklaDE för nu har ju jag inget kort längre....he he...jag går istället...
Jag peppar mig genom typ ett teveprogram som jag kan kolla på eller en ljudbok jag kan lyssna på. Det är jättespännande..känns som om jag är med och löser mordet....gåendes..hi
Puss och lycka till med cyklingen ;)

2007-05-24 @ 00:36:05
Postat av: Lars

hihi tack för tipsen! nu ska jag gå och prova kläder och cykla så att jag hoppar.Det där med ljudbok låter väldigt bra också!

2007-05-24 @ 09:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback