Brandfara

Igår ungefär vid fem, låg jag och Daniel och myste på ängen här utanför mitt hus. Det hade pågått ett studentjippo på ängen lite längre bort, (en hoppborg) som de höll på att plocka ner och trycka in i en lastbil. Lastbilen står alltså tvärs över vägen från mitt hus. Förtydligar detta,bilen står i princip några meter från mitt fönster.

Plötsligt fattar bilen eld.Väldigt tyst och väldigt lite först.Vi märker det för att massa studenter springer bort från bilen för att hämta brandsläckare. Det brinner mer och mer och himlen blir alldeles svart. Nu kanske jag låter karsk såhär i efterhand men jag var på väg att ta till lipen flera gånger. Jag tror att jag vid ett tillfälle skrek - Börjar trädet brinna springer jag in och räddar mina kläder.

Trädet fattade eld när bradkåren kom och det var riktig tur. Det kunde ha blivit en fin liten brasa,speciellt med tanke på alla träställningar i huset bredvid.


/BrandrökLars


          

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken dramatik! jag hade börjat lipa direkt om jag känt att mina kläder var i fara...hi.
Hoppas allt gick bra med din lägenhet!
puss

2007-05-06 @ 12:12:14
Postat av: vilde

det var jag som skrev :P

2007-05-06 @ 12:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback