Helgen som gick

Jag har haft så sjukt roligt i helgen. Vet inte var jag ska börja riktigt....det är så mycket som hänt. Förstår inte hur så mycket galej fick plats på bara tre dygn.

Allafall....

Torsdagen
Förfest hos en klasskompis. Jättetrevligt med snittar och grejs! Sen hojjade vi till sittningen, som var den roligaste vi haft på alla dessa tre år. Alla kognitionsvetare var på G och dansade runt som galningar. Var hur fint som helst! När stället stängde vid två så traskade vi hem till en annan klasskompis och hade efterfest. Satt och pratade massa skit. Gav mig till och med in i en diskussion om musik (dömt att misslyckas med min "okunskap"), och försvarade the killers "sound"....flummade ur lite och menade att som låtarna lät lät jag på insidan...shitasså....undrar om någon förstod mig? Jag hojjade hem kring fyra när det var helt ljust ute. Svalde ner två alvedon med en liter mjölk och somnade.



Fredagen
Vaknade vid sju. Hade fått sms av gert...."fatta att vi kommer att vara fulla inom fem timmar"... Gick upp och drack vatten, tog en alvedon till och gick och la mig igen. Det ösregnade ute.
Gick upp vid nio och fixade iordning mig. Champagnegästerna kom vid halvtio! Tog några klunkar och gick och hämtade gert vid flygbussen i strålande solsken.
Brännbollsturneringen gick väl sådär. Det var mer lek än allvar om man så säger...."de är dopade ....de är nyktra"...försvarade vi oss med.
Jag, gert och roadkill gick hem och somnade i en hög i min säng.
Sen taggade vi till och begav oss ut igen. Först fest hos en kille i klassen och sen en hemma hos någon annan. Det var väldans roligt!
  


Lördagen
Vaknade sen. Degade. Gick till ängarna och tittade på finalen, herregud vad de var seriösa....ingen lekkänsla där inte. Gick hem och degade mer. Sen öste vi på med partymusik och drack bib-vin! Nicklas och en kille kom hem till oss på rullstolsgatan och förfestade lite. Tror dock att vi tjejer var lite mer i gasen än killarna som drack folköl....hi. Roadkills pärra hade fest så vi gick över till hans lägenhet och dansade till massa roliga låtar (bla. sofia dansar go go, you can call me al, dunka mig gul & blå och cheek to cheek). Alla över 23 drog ner till rex tiiiidigt så vi med gert i sällskap ;) gick hem och dansade lite till. Sen stötte vi på patrull när vi skulle ta taxi ner....löste sig tackvare några småkillar vars bil vi kapade. När vi väl var framme utanför o'learys vid kvartövertolv och kön var megalång. Vi stod och trampade i den i typ en halvtimme innan vi gav upp. Käkade på mcdonalds och ringde småkillarna för skjuts hem igen. Somnade gott!



På söndagen tog vi bara igen oss. Lajjade runt lite på stan....höll mig från att shoppa (måste ju vänta till resan...).
Gert åkte hem på kvällen. Kändes lite sorgligt. Helgen var fantastisk!

Massa pussar
/vilde



ps. Gert har lagt upp skitamånga bilder på sin blogg .ds

Kommentarer
Postat av: linnea

åh vilken fin klänning.. ser ut som min julaftonsklänning :)

Postat av: vilde

det är "din" julaftonsklänning...hi...jag har en likadan här uppe i norr :P

2007-05-31 @ 16:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback