Miserabla lantisar gör mig illamående

För några dagar sen la jag ut en annons på blocket om att jag ville sälja min säng och min bokhylla. Morgonen efter kom en man och "provlåg" min säng. Det kändes lite konstigt. Men han var trevlig och han ville köpa den. Så jag var nöjd och glad.

Igår kom ett par, från holmsund ..en "förort" till umeå, och skulle titta på hyllan. Det kändes bra ända tills jag öppnade dörren. Jag hade klätt på mig, jeans och busneltröja. Paret var mellan 25 och 30, kvinnan var liten och hade turkosa mjukiskläder och en ful mockajacka men snörning i midjan, mannen  som var fet hade sånna där äckliga "finbyxor" och en mjukiströja. Det kändes så himla fel....jag kände mig som värsta överklass jämfört med dom och jag hade ändå bara kastat på mig kläderna när de ringde och sa de var på väg.
De kom iallafall in i mitt rum och granskade hyllan. Den lilla kvinnan verkade gilla den och hon sa hela tiden att den var så fin. Mannen sa att den var lite för bred för deras badrum och att de skulle behöva köpa en ny mindre tvättkorg om allt skulle få plats. När han sagt det frågade han kvinnan om hon visste vad det skulle innebära....hon skruvade på sig.....han sa...det kommer innebära att du måste tvätta mer. Då sa hon att hon gillade att tvätta. Och jag mådde väldigt väldigt illa. Vi kom iallafall överrens om att affären skulle bli av. De skulle bara tillbringa några timmar på spa så skulle jag hinna tömma bokhyllan på mina grejer.

Fyra timmar senare öppnade jag återigen dörren för detta lantispar. De var blöta i håret. Mannen slet av sig sin jacka och började dirigera mig och kvinnan om hur vi skulle lyfta åbäket. Mannen verkade väldigt irriterad på kvinnan hela tiden...suckade och ojjade sig när hon gjorde"fel". Den lilla kvinnan sa flera gånger till mig att när de kom hem, när de var ensamma, skulle han bli jättearg på henne. Och hon sa det när mannen hörde! Det var bland det obehagligaste jag varit med om. Jag försökte tänka att snart är det över....snart är det över....När vi nått så långt som till hissen hojtade mannen att någon blödde...Jag hade sjukt ont i händerna men jag förträngde det för jag ville bara bli av med dem. När han sa det för andra gången...du blÖder...var jag tvungen att titta ner...och Oj vad jag blödde!! Det typ strilade från min flådda handflata ner till fingertopparna....och jag fick en anledning att fly...sprang in på toan hos oss och plåstrade om mig sjäv....bad till gud att det skulle gå snabbt att lyfta in bokhyllan i bilen. Det gjorde det inte. Det var typ det svåraste....shit, hur dum får man vara? Den går inte att få in något så stort i en så liten kombi...hallå tänk! Kvinnan sa till mig att hon hade frågat sin man om den verkligen skulle gå in i bilen och jag kan föreställa mig hur bestämt han svarat att den visst det skulle få plats. Till slut så gick den in men då fick inte kvinnan plats i bilen längre..... När jag undrade hur det då skulle gå sa hon lite försiktigt att hon kunde ligga bredvid bokhyllan i bakluckan. Mannen hörde det och sa att det inte skulle gå. Han sa bestämt att hon fick ta buss hem (det är skitlångt och bussarna går inte ofta...). Herregud! Jag kände inte händerna smärta längre, mådde bara himla illa. Den lilla kvinnan verkade inte ha några problem med att bli kränkt gång på gång på gång. Fy, fan vilken hemsk man. Hur kan han leva med sig själv? Han var typ det äckligaste jag sett och han betedde sig som ett svin mot kvinnan. 

Under hela processen med att bära ner bokhyllan vräkte mannen ur sig dumma saker om sin fru. Det går inte att beskriva hur sjukt det kändes. Jag mådde illa och kände mig gråtfärdig. Det faktum att jag hade blodat ner hela hyllan sket jag fullständigt i. Jag fick 100spänn extra för att de tyckte synd om min blodiga hand. Men jag vettefan óm det var värt det. Jag borde typ fått 1000 för att jag genomlidigt deras hemska gräl (eller vad man nu kallar det...).


När de hade gått drog jag på mig så fina kläder jag kunde. Det kändes bra, som ett skydd mot allt det miserabla som omgivit lantisparet.

/lillavilde

 


Kommentarer
Postat av: Lars

Fy vad hemskt! Och stackars din hand..och den lilla frun som erbjöd sig ligga bredvid bokhyllan på vägen hem..Gud vad sorgligt.Vilka as det finns!

2007-05-19 @ 18:20:47
Postat av: Anonym

Men what the, jag blir misstänkt för att vara spamare vid varje inlägg och måste fylla i en sifferkod..??!

2007-05-19 @ 18:22:02
Postat av: Borgen

Blir också tagen för en spamare. Jobbig situation, har själv vittnat ett par som låg och sola nere vid maren, mannen sa att de skulle gå och kvinnan tyckte att de kunde stanna en stund till, det var ju skönt i solen. Då slog han henne i magen, jag var typ elva år då och mår fortfarande illa när jag tänker på det. Det finns äcklen där ute, skönt att ingen av oss har fastnat för ett.

2007-05-20 @ 12:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback