Fanockså..

Jag önskar att jag var en sån där som stiger upp på morgonen,slänger på sig en skjorta och drar en hand genom håret..och är klar sen.

Jag är snygg de första minuterna av min dag.Tills jag sätter på mig linserna.

Mitt hår sen. Det strävar efter att ligga så slickat som möjligt mot huvudet,och jag för en ständig kamp mot gravitationens krafter att dra det neråt. Men inget biter tyvärr,den hårdaste av hårdaste hårsprayer bryts sakta ner och rätt som det är ligger  det där,som en slät hjälm.

En annan sak med mitt hår, vissa personer är jättefina med bakåtdraget hår.Jag testade detta,senast i morse,och jag ser helt hemsk ut. Det var lite skrämmande faktiskt.

Varje vecka innan mens sker det en explosionsartad utbrytning av massa ilskna finnar. De ger sig inte och jag tillbringar otaliga stunder framför spegeln med ett allt mer sargat ansikte.

Nästan varje morgon börjas med att slita ut alla mina kläder i ren frustration och varje kväll avslutas med att plocka in allt igen.

Det är konstigt att vissa dagar känner jag mig jättefin,och andra dagar,som denna känns det som jag knappt vill visa mig ute. Tur att det finns smink!

Puss/SnyggLars

Kommentarer
Postat av: vilde

ja då är vi två...hi hi....känns som att någon sparkat mig på näsan....röd och svullen.
Det ända som skiljer beskrivningen av dig från mig är håret...mitt hår strävar efter att vara så frizzigt och torrt som det bara kan. Fan jag MÅSTE klippa mig snart igen!
Puss vi ses snart i skolan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback