A material girl

Gud. Det här med att inte få köpa saker = kläder, det tär hårt just nu. Jag blir nästan lite rädd ibland, det är som jag kan bli helt galen ibland när jag ser något fint som jag vill ha. Jag kan gå runt och tänka på den där saken flera dagar efterår, och drömma om den på nätterna. Och jag kan känna mig skitstressad att jag missar att köpa massa fint, som nu t.ex.

Fast grjejen är att det spelar egentligen ingen roll hur mycket man köper för det kommer hela tiden nya saker som man vill ha lika mycket.. Och egentligen är det ganska hemskt vad mycket vi konsumerar här egentligen. Tänk till exempel alla modebloggar överallt, med folk som handlar kläder, och smycken och prylar hela tiden, varje dag,varje vecka.

Men ändå. Så vill jag ha massa saker. Det känns bra för det mesta, ganska skönt att inte handla så mycket och använda de fina saker man har. Lite miljötänk :)
Just nu är det lite jobbigt ändå. Jag tror att det är mitt det som driver mig, och både mitt jag och mitt överjag är lite svaga för tillfället.

Jag stod emot att köpa ett par superfina skor med jättenedsatt pris idag iaf, så det ländes ganska bra. Köpte ett hårspänne och ett par trosor dock, men det var saker som jag verkligen behövde. Jag har tappat bort massa trosor och det är jättejobbigt för de tar slut jättefort nu och jag måste tvätta hela tiden. Så trosorna var ett bra köp, dessutom var dom coola och på rea :)

Oj vilket långt inlägg. När mitt köpstopp är slut ska jag iaf tänka mycket på att de saker jag köper ska vara ganska "klassiska" och kunna användas under lång tid. Präktigt va?

Här kommer lite bilder:

image903 Haha världens sämsta bild men men här är mitt nyinförskaffade hårspänne.

image904

Visst är dom tuffa, mina Converse från Amerika :). Fast knappt använda, bara för att jag tyckte mina fötter såg stora ut. Jag ska ha dom jämt den här våren i alla fall!


image905 Denna kjol från Nanso är som att gå runt med ett stycke konst.

image906

Godnatt <3 lars

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir impad av att du klarar dig, det är nog bäst att hålla sig ifrån stan om det ska lyckas?
Då har vi ju tid att göra massa roliga saker, som att ha flera knytkalas t.ex. :D
Jag har lånat ut min mobil till Pablo så jag har inte riktigt kunna ringt dig på dagarna och har haft oändligt mycket labbar, men vi får fika nästa vecka istället? Ha det bra i Sthlm!

2008-02-28 @ 17:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback