Skidglajjor

För det mesta när jag cyklar till skolan är jag försenad. Detta innebär att jag måste cykla med en väldans fart för att inte komma försent. Och nu när det är så kallt ute så börjar mina ögon rinna, inte bara lite utan mycket också. Så när jag cyklar till skolan rinner det tårar i hela ansiktet, och det är rätt så besvärligt för det sabbar allt smink.

I morse kom jag på den ultimata lösningen:skidglasögon!
Det vore ju perfekt, jag skyddar mina ögon mot vind och sol ifall solen skulle skina, och mot snö och regn.

Det enda problemet är att, (jag fnissar för mig själv) ingen här skulle kunna ta att någon c y k l a d e runt i skidglasögon. Folk skulle svimma och ramla omkull och klamra sig fast vid varandra och gallskrika.

Kort sagt, det skulle utbryta total panik.
Jag vill inte ha detta på mitt samvete.

Så jag får väl helt enkelt ha med mig papperservetter och lite rouge.

L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback