Party for old people

Jag gav ett löfte för ett tag sedan till min lillasyster att jag till hennes 20-års fest skulle fixa en partyskiva. Haha lätt sa jag och lovade att det skulle bli den grymmaste cd:n de små liven hört hittills i sina liv.

Nu ångrar jag lite min stöddiga attityd.

Jag finner ingen inspiration alls. Vad är dansvänligt, lagom dunkigt och får partypulsen att öka? Gillar unga människor min överrepresentation av 80- och 90-talslåtar? Är jag cool eller speglar bara min musiksmak att jag är en föråldrad stofil i partyvärlen? Och varför ens denna nojja..

Så. Jag surfar in på nrj. Med tanken att det är det här alla unga människor lyssnar på, de som fortfarande är "in the game" så att säga..

Fast. Sen tycker jag lite synd om alla glin. De som inte vet att Alphaville är grymma eller att självaste Måns Zelmerlöw lyssnar på Yazoo i duschen, och att synthpop är bland det bästa som finns.

Och återgår till mitt åttiotal ändå. :)


/Fröken Lars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback