Sixpence none the richer

Just nu finns det inte så mycket att skriva  om i mitt liv. Det är några enkla fakta som liksom inte ändrar sig så mycket just nu.

Jag går i skolan.
Jag bor i Öinköping. (oj jag har visst till och med anammat den östgötska dialekten i mitt skriftspråk)
Jag är fattig.


Idag har jag ätit mat för kanske 15 kr. Max. Jag åt kålrotssoppa till middag liksom.
Kålroten kostade 2 kr/kg. Jag reflekterade inte ens över att kålroten lades ner i min korg.
Mina händer handlade på ren automatik.

När jag kom hem kom jag på att jag inte ens vet vad man gör av en kålrot. En groteskt stor en dessutom.

Man skulle kanske kunna tro att detta leverne skulle göra mig till en utmärglad stackare, men ack nej.
Min feeder-älskling bakar kladdkakor på löpande band, och jag tackar och tar emot. :)

Denna ständiga brist på pengar driver mig till allt lägre handlingar. Förra helgen stal jag pengar ur min lillasysters sparbössa-jag vet så hemskt. Jag har lagt ut allt jag kan avvara på Tradera och hoppas att några vänliga själar ska buda riktigt högt.
Jag hittade rullar med 50-öringar som jag när jag var liten och dum bestämde mig att spara på, och jag sände en tacksam tanke till den lilla mig, för 50 kr är inte fy skam för den som är fattig.

Allt detta är naturligtis orsakat av Försäkringskassan.  Där det antagligen enbart jobbar sadister. Där och på Csn.



/FattigLArs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback